onsdag 7. desember 2011

Shaker-kort

Jeg har prøvd meg på å lage noen av disse "riste-korta" og det var ganske så gøy da jeg fikk det til. Disse korta ligger også som bidrag i en artikkel i en av lukene til Scraphaugen sin adventskalender.  Her er de tre korta jeg har laget i denne omgangen.



Det første kortet er et bursdagskort til en kollega som rundet 50.

Her har jeg brukt kremfarget Bazzill dots, mønsterark fra Ridderholm.Blomster fra Kort & Godt og Magnolia, osteklut, blad stanset ut med Magnolia-die. Tallet er Quickutz-die og snøfnuggene er dies fra Cheery Lynn. Stempeltrykket er fra Sugar Nellie, fargelagt med Distress Ink og H2O. Inni kortet er det stempeltrykk fra Kort & Godt, på kanten rundt er det brukt puncher fra Martha Stewart. På dette kortet har jeg brukt en globe fra Flower soft.



Så ble det et rødt julekort. 

Her er det brukt kvit Bazzill, mønsterark fra Magnolia. Bord, del av blomster og blad trykt ut med Magnolia-dies, blomster fra Kort & Godt og Anma. Bånd og charms. Spellbinder-die rundt globen. Stempeltrykket er Magnolia fargelagt med distress Ink. Inni kortet er det stempeltrykk fra Kort & Godt. Ramma er stanset ut med die fra Marianne Design.






Det siste kortet er et rosa julekort.

Her har jeg brukt plastark og 3D-teip for å få til riste-effekten. Har brukt rosa Bazzill dots, hvit Bazzill, mønsterark “Gammeldags jul” fra Maja design. Bånd, halvperler, blomster fra Kort & Godt og Anma. En del av den største blomsten er trykt ut fra Magnolia-die. Greiner fra McGill-puncher. Ramme fra Spellbinder die. Stempel fra Sugar Nellie fargelagt med Promaker. Bittesmå perler som shakere. Inni kortet er det i tillegg brukt pynteknapper fra Stoff og Stil, hyssing og halvperle-hjerter.

Felles for alle kortene er at kantene er svertet med stempelpute og Stickles crystal litt her og der.

Klem fra
post signature

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar