fredag 27. mai 2011

Tutorial på gavekort - kort


Slik kan framsida på det ferdige kortet se ut.
Nedenfor får du en framgangsmåte på hvordan du kan lage deg et slik kort. De to første bildene er av delene som det kan være lurt å ha målene på.

Del A
Del Btil venstre og del C til høyre


Så ordner jeg den delen hvor fliken skal puttes inn i for å ”låse” kortet (Del B). Denne kan du gjøre mindre enn det jeg har tegnet mal på, men du må passe på at den låser fliken godt.
Her har jeg laget del B litt mindre, men kombinert den slik at den består av to forskjellige ark.Pass på at du ikke har lim på der fliken skal stikkes ned i.
Etter å ha gjort klar del B, går jeg videre til del C. På malen har jeg valgt å ha stående gavekort, men det er ingenting i veien for at du kan ha liggende gavekort. Det du må huske på da, er at du endrer utskjæringene i kartongen. Dette er tilpassa slik at utskjæringene passer til størrelsen som et bankkort har.
      
Her har jeg limt fast panelet hvor jeg fester gavekortet. Jeg har valgt andre mål enn det som står på malen, men prinsippet blir det samme.

Så er det bare å pynte i vei. Her kan du bruke det du selv vil, men husk at det ikke kan være så veldig mye pynt inni kortet som bygger i høyden. Da blir det vanskelig å få lukket kortet.
Her ser du hvordan jeg pyntet mitt kort. Lykke til!!


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar